dimarts, 4 de juny del 2013

Pronoms febles

a. No t'emportes la clau.

No te l'emportes.

b. Colliu a vosaltres les taronges.

Colliu-vos-les.

c. Demà abonaré la factura a vosaltres.

Demà us l'abonaré.

d. La mare crida a vosaltres pel megàfon.

La mare us hi crida.

e. Dóna aigua a ella.

Dóna-li'n.

f. Demana el cotxe a ells.

Demana'ls-el.

g. Deixa els cotxes a elles.

Deixa'ls-els.

h. Podríeu deixar a ells un rellotge.

Podríeu deixar-los-en un.

i. Dóna aigua a ells.

Dóna'ls-en.

j. Fieunla compra als veïns.

Fieu-los-la.

k. Poda pa a taula als convidats.

Posa'ls-n'hi.

l. Diuen a tu allò que vols oir.

T'ho diuen.

m. Demana a ell el que et calga.

Demana-li-ho.

n. Jo sóc amiga seua.

Jo ho sóc.

o. El cotxe és nou.

El cotxe ho és.

p. Són les cadires velles.

Les són.

q. Les cadires són velles.

Les cadires ho són.

r. Separe el televisor de l'inventari.

L'en separe.

s. Han tret les deixalles de la mar.

Les n'han tretes.

t. Hi ha cap estufa a la sala?

N'hi ha cap?

u. No es troba bé.

No s'hi troba.

v. Elles acompanyen a tu pel camí.

Elles t'hi acompanyen.

w. Trobàrem aigua al desert.

N'hi trobàrem.

x. Trau les postres de la nevera.

Trau-les-en.

y. Ara pensaré jo això.

Ara m'ho pensaré.

z. Jo no gosava anar d'allí.

No gosava anar-me'n.

DANIEL CAZACU LÓPEZ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada