dijous, 3 de maig del 2012

Exercicis amb solució - Pronoms Febles



1. Escriu darrere el verb els pronoms que hi ha davant:
1. Jo li vaig telefonar
2. Tu el vas mirar
4. Ell ens va cridar
5. Ella les va comprar
6. Nosaltres la vàrem cantar
7. Vosaltres els vàreu veure
8. Ells us va escoltar
9. Elles et van explicar
   10. Jo li vaig escriure
   11. Tu els vas trobar
   12. Ell el va treure
   13. Ell hi va anar
   14. Nosaltres us vàrem veure
   15. Vosaltres ho vàreu dir
   16. Elles us va mirar

Solucions

1. Jo vaig telefonar-LI
2. Tu vas mirar-LO
3. Ell va cridar-NOS
4. Ella va comprar-LES
5. Nosaltres vàrem cantar-LA
6. Vosaltres vàreu veure’LS
7. Ells va escoltar-VOS
8. Elles van explicar-TE
    9. Jo vaig escriure-LI
   10. Tu vas trobar-LOS
   11. Ell va treure’L
   12. Ell va anar-HI
   13. Nosaltres vàrem veure-US
   14. Vosaltres vàreu dir-HO
   16. Elles va mirar-VOS

2. Substitueix la part en negreta pel pronom feble corresponent. Col·loca el pronom davant i darrere el verb, seguint l’exemple: Va llegir llibres: En va llegir – Va llegir-ne

1. Va repartir els contes
2. Va demanar allò
3. Va fullejar les lliçons
4. Va dirigir la coral
5. Va mirar el paisatge
6. Va fer pa
7. Va estudiar a la biblioteca
8. Va caure per les escales
9. Va veure el president
10. Va creure les recomanacions
11. Va moure la carpeta
12. Vaig creure allò
13. Va perdre diners
14. Va perdre els papers

Solucions
1. Va repartir-los/Els va repartir
2.Va demanar-ho/Ho va demanar
3. Va fullejar-les/Les va fullejar
4. Va dirigir-la/La va dirigir
5. Va mirar-lo/El va mirar
6. Va fer-ne/En va fer
7. Va estudiar-hi/HI va estudiar
8. Va caure-HI/HI va caure
9. Va veure’l/El va veure
10. Va creure-LES/LES va creure
11. Vaig moure-la/La vaig moure
12. Vaig creure-ho/Ho vaig creure
13. Va perdre’n/En va perdre
14. Va perdre’ls/Els va perdre
 
Espere que vos ajude!! 
 


Rebeca Mellado.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada