Grup:Yao,Cristina,Priscila,Amaia i Raquel
Exercicis de pràctica amb el seu soluccionari.
https://accounts.google.com/ServiceLoginAuth#s01
Exercicis de pràctica amb el seu soluccionari.
https://accounts.google.com/ServiceLoginAuth#s01
Les consonants oclusives Per recordar què són les oclusives vegeu l’ORTOCAPSA 03. Ara ampliam la informació: els sons oclusius poden ser labials, dentals i velars segons el lloc on s’articula el tancament; i poden ser sonors o sords si produeixen vibració de les cordes vocals o no, i els classificarem segons el quadre:
b) Normalment, a final de síl·laba posarem P/ T/ C: APTE/ PLATJA/ ACTE c) A final de paraula i darrere una vocal tònica posarem un dels sons sords: CAP/ AMIC/ VENUT d) A final de mot i darrere vocal àtona o consonant, posarem la lletra que trobam en els derivats: LÍQUID (LIQUIDESA)/ CÀSTIG(CASTIGAR) / CORB(AT) / FANG(ÓS) / TARD(ORAL) e) Els gerundis sempre acaben en –NT, i mai no ho fan en –QUENT o –GUENT: CANTANT / PLOVENT / RIENT / DUENT f) Els mots acabats en –ETUD/-ITUD s’han d’escriure amb –D final: SOL·LICITUD/ QUIETUD g) Els adjectius acabats en –ANT/ -ENT, conservaran la T quan es convertesquin en adverbis acabats en –MENT: ELEGANT(MENT)/ PRUDENT(MENT) h) Hem d’escriure sense T mots com: RAJOLA / COL·LEGI / PASSEJAR (i els verbs acabats en –EJAR)/ CORREGIR/ PREMI/ RAJADA… i els seus derivats. i) QUAN es refereix al temps - QUANT es refereix a quantitat TAN davant adjectiu o adverbi - TANT la resta de casos CASOS ESPECIALS QUE HEM DE RECORDAR
|
Grup: Melani, Carlota, Sergio Soto, Maria, Nubia
Heu de tornar a deixar l'enllaç perquè no l'obri.
ResponElimina