dimecres, 25 d’abril del 2012

LA BALADA DE LA GARSA I L'ESMERLA

Aquest es el poema amorós més bell i més important de Roís de Corella:



Ab los peus verds, los ulls e celles negres, 
penatge blanc, he vista una garsa, 
sola, sens par, de les altres esparsa, 
que del mirar mos ulls resten alegres; 
i, al seu costat, estava una esmerla, 
ab un tal gest, les plomes i lo llustre, 
que no és al món poeta tan il.lustre, 
que pogués dir les llaors de tal perla; 
i, ab dolça veu, per art ben acordada, 
cant e tenor, cantaven tal balada: 

"Del mal que pas no puc guarir 
si no em mirau 
ab los ulls tal que puga dir 
que ja no us plau 
que jo per vós haja a morir. 

Si muir per vós, llavors creureu 
l'amor que us port, 
e no es pot fer que no ploreu 
la trista mort 
d'aquell que ara no voleu; 

que el mal que pas no em pot jaquir 
si no girau 
los vostres ulls, que em vullen dir 
que ja no us plau 
que jo per vós haja a morir". 


GRUP: Yao, Priscila, Raquel, Amaia i Cristina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada